QUÈ ÉS I QUINS SÓN ELS OBJECTIUS DE LA POSTUROLOGIA?

La Posturologia és una disciplina que estudia el Sistema Tònic Postural (STP), les seves alteracions, adaptacions i formes de tractament del sistema, des dels principals captors d’informació, ulls, boca i peus.
La desregulació d’un o varis dels captors del STP, són els causants de l’adaptació corporal per mantenir la visió en horitzontal, creant adaptacions en cadena, les diferents alteracions corporals i les conseqüents desalineacions, translacions, oscil·lacions i desequilibris en les cadenes musculars que ens causen una major despesa energètica i les conseqüents patologies associades a l’adaptació de cada individu.
L’important avanç de la metodologia científica i de la tecnologia aplicada en l’àmbit de la posturologia, ens ofereix uns coneixements necessaris per millorar els tractaments i resultats en els nostres pacients. L’objectiu principal és reequilibrar i reprogramar patrons de posició, oscil·lació i translació, que són causants de les alteracions del nostre cos. Aquestes modificacions les adquirim des de la infància, i amb el pas del temps, l’adaptació corporal i la falta de tractament, produeixen alteracions i en la majoria de les ocasions són condicionants de dolors, deformacions i desequilibris del STP.
Davant qualsevol dolor o disfunció soferts pel cos, aquest s’adapta a ells per poder seguir alçat i en moviment. Aquesta adaptació es fa d’una manera totalment inconscient i amb l’ajuda del sistema nerviós central (SNC), gràcies a la informació que aquest recull a través dels diferents captors: ull, peu, oïda, boca, pell i raquis.
Amb les teràpies i tractaments posturals adequats podem tractar a pacients que pateixen patologies del sistema musculoesquelètic, dolors musculars crònics aguts, lesions musculars per la rotació o translació del cos, tensions musculars, patologies recidives, basculacions, desequilibris, adaptacions, compensacions corporals i dificultats en la recuperació de lesions. No obstant això, també s’han obtinguts resultats en tractaments multidisciplinaris amb pacient que pateixen vertígens, dèficit d’atenció, Hemiplegies i d’altres patologies associades al SNC.
A FisioActive tots els nostres tractaments són multidisciplinaris, amb osteòpates i fisioterapeutes. Obtenint el millor resultat terapèutic, tant per millorar el rendiment esportiu, creixement en nens/as i simptomatologies associades que podem patir durant el nostre dia a dia.
David Avilés
Podòleg i Posturòleg de FisioActive
12507136_10208353047014236_2664835648117455058_n 12573231_10208353046894233_3115743185818825352_n

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir!